naar-rome.reismee.nl

Dag 8

Vertrek: Altrip 08.50 Temp: 14 gr.

Het lijkt prima fietsweer, dus gaan op weg. De omgeving lijkt Nederlands, net alsof we opweg zijn naar Otterlo. In Speyer komen we bij de Dom, waar we een kaarsje opsteken voor onze dierbaren.We nemen een kop koffie een heel groot stuk gebak op de verjaardag van onze dochter Maaike, die vandaag 33 jaar wordt. Hiep,Hiep, Hoera. Ondertussen begint het te regenen,maar 't is weer droog als we op de fiets zitten. Terwijl we zitten lunchen in het bos begint het te onweren,en te regenen, nou dat is niet leuk. Enigste voordeel is dat we niet echt nat worden, in het dichte bos. Het wordt dus vaak schuilen, en dat schiet niet echt op. Omdat we toch graag een aantal kilometers willen maken, besluiten we als het weer er beter uitziet verder te fietsen.We krijgen 3x te horen geen plaats. Daar wordt je wel wat moedeloos van. Om 19.30 komen we bij een hotel, waar we hartelijk ontvangen worden, en ook nog een kamer krijgen voor minder, als de dame ons verhaal kent. We eten nog wat en drinken een borrel op de verjaardag van ons kind en gaan slapen.Doei allemaal