naar-rome.reismee.nl

Dag 34

Eerst uitslapen, rustig ontbijt. We hebben gezellige buren op de camping, komen uit N. Holland, dichtbij Schoorl. Dat gebied kennen wij op ons duimpje, dus veel gesprekstof onder het genot van door hen gezette koffie. Volgens hen is het goed tedoen op de fiets naar Rome.Oke. Onderweg bekijken we nog even of we op de goeie route zitten. Er stopt een goedlachse nieuwsgierige italiaan, die maar enkele woorden Engels spreekt. ........ to Rome......... cafe. Hij neemt ons mee naar een soort busstation, en krijgen koffie. Klopt zichzelf op de borst en zegt tegen Jaap: ' Sono pensionata, you to? Jaap knikt; ha, ha, gepensioneerd en dan op de fiets naar Rome, ha,ha. Ondertussen komt er een groep wielrenners binnen, onze italiaan vertelt uitgebreidt ons verhaal aan de anderen!!! Ha, ha, Natuurlijk willen deze mensen ook van alles weten, gelukkig beheerst een van de Engelse taal beter. Koffie op, kom we gaan! En zo worden wij onder escorte van onze gids en de wielrenners Rome binnen geloosd. Richting San Pietro wordt er uitgebreidt afscheid genomen, op een papiertje wordt een adres geschreven waar we goedkoop kunnen eten, en dan moeten we het alleen uitzoeken in een heeeele grote stad. We hebben San Pietro bezocht, heel indrukwekkend. Het is overvol van de mensen, wij merken dat,dat ons een beetje teveel wordt. We hebben de afgelopen weken zoveel indrukken opgedaan, ons hoofd zit vol!!. We gaan nog wel een keertje terug naar Rome, met het doel om Rome te bezoeken. We gaan naar Stazione Termini, de tickets halen voor de terug reis. Richting camping gaat het mis, we verdwalen in Rome. Overal zie bordjes richting bezienswaardigheden, maar geen andere richtingen. Plattegrond van de stad komen we ook niet uit. Jaap lijkt wel een Italiaan, rijdt kris/kras door de stad of het dagelijks werk is, en ik er achteraan. En druk, druk, druk, het zweet breekt me uit! Dan de Tom,Tom: het display is moeilijk tezien,dan het geluid maar harder! Wij fietsen dus door de mensenmassa, en horen keihard: ' over 6 honderd meter rechts afslaan' Het lijkt wel een komische film. Maar we komen op de camping, even eten en naar bed. Slaap lekker allemaal!!!!

Mia anno

Goedendag
Wat en prestatie,wij doen het jullie niet na
Op naar het volgende doel
Goede terugreis en doe voorzichtig
Groeten