naar-rome.reismee.nl

Dag 33

Vertrek Fiano Romano: 07.30 Temp: 21 gr. Aankomst in Porto Roma: 12.55 Temp: 29 gr Aantal km. 45.74

Met de klim van gisteren op het netvlies gaan we toch maar vroeg op pad. Het belooft warm te worden. Weer een drukke weg met veel autoverkeer. De zon schijnt al lekker. Eerst is het behoorlijk klimmen, gelukkig in het begin, aan het einde is het afdalen. Dat is wel een lekker voor uitzicht. De omgeving is niet echt bijzonder. het uitzicht wordt belemmerd door de vele bomen langs de weg. Door de drukke weg is het onmogelijk om foto's te maken. Jammer voor degene die ons volgen. Foto's op de site zetten kost heel veel tijd. Het programma om de foto's te verkleinen, lukt mij niet om te installeren, teminste niet in Italie, dat komt thuis wel weer. Het weer wordt minder, de zon verdwijnt en de wolken verschijnen. Om te fietsen is het heelijk weer. We komen aan in Morpulo, Dit is het eerste plaatsje wat we zien wat er zo oud en vervallen uit ziet, sinds we in Italie zijn. Maar de koffie en de zoete broodjes smaken prima. Het klimmen gaat prima, minder erg dan dat we hadden verwacht. In de voorstad van Prima Porta gaan we lunchen. We zitten aan de koffie met een lekker belegt broodje, komt er een Italiaan senior binnen, klopt Jaap op zijn schouder en geeft mij de hand, en poekelt in Italiaans dat hij de rekening van ons betaald. Natuurlijk verwacht hij dat wij hem uitgebreidt bedanken. De afdalingen zijn stijl en de wind is sterk aanwezig, ik moet niet te hard gaan anders waai ik van mijn fiets. We hebben besloten en het advies van anderen ter harte genomen om in Prime Porta de camping Tiber te nemen. Het is 16 km. van het Vaticaan af. Het is een een stuk goedkoper en rustiger. En inderdaad het is een mooie camping. De laatste km. moeten we zo wie zo afleggen voor de terug reis. We gaan nu eten, slapen en Rome bekijken. Een aandenken kopen voor de kids en de kleine boeven. Wim en Truus bedankt voor het aanbod om een fles wijn te drinken op kosten van jullie. We zullen de fles wijn kopen, maar we nemen hem mee naar huis en drinken hem samen op!!! We zullen nog wel verslag doen wat we van Rome vinden, en wanneer we weer thuis zijn. Slaap lekker allemaal en voor de kinderen nog een paar dagen en we zijn weer thuis, dan zijn we helemaal tot jullie beschikking. Ik hoef toch niet meer te werken!!!! Doei allemaal!

Rinus en Tonny

Jullie zijn super, super,super kanjers!!!
Het doel is bereikt!!! En top prestatie hoor, vooral voor z'n klein vrouwtje!!! GEFELICITEERD
Nu nog wel even tijd nemen om Rome goed te bekijken hoor...........
En dan naar HUIS !!!
Groetjes Rinus en Tonny

Jacob eb Bea

Nog een paar km en dan hebben jullie het doel bereikt,eindelijk in Rome!We vinden het een geweldige prestatie dat jullie zo ver gekomen zijn! .Geniet nog even van Rome voor je weer huiswaarts keert en neem alle herinneringen mee om met ons te delen.
We wensen jullie nog een paar mooie dagen toe en hopen dat de laatste km goed te doen zijn. groetjes Jacob en Bea

bernhard en nelie

Bep en Jaap
van harte gefeliciteerd met het behalen van deze tocht naar Rome, het is geweldig dat jullie dit is gelukt.
Geniet daar nog even heerlijk van jullie droomreis.
Jullie zijn SUPER KANJERS.
groetjes van Bernhard en Nelie

fred

hallo jongelui,
grote klasse jullie zijn aangekomen zoals gepland nou maar genieten van deze prestatie.
goede reis terug
groeten uit elst

Simone van Ginkel

Fantastisch gedaan, jullie hebben je doel bereikt. Super gedaan en nu maar genieten van Rome voor dat je weer naar huis gaat.

Jan & Gerda

Hallo JAAP EN BEB,

nOG EEN PAAR KILOMETER EN JULLIE ZIJN BIJ JULLIE EINDDOEL. VOLGEND JAAR WEER?
JULLIE HEBBEN NU DE TIJD,OF MISSCHIEN EEN ANDER
LAND????????