naar-rome.reismee.nl

16e dag

Van Bludenz tot Pfunds:

Weersomstandigheden vanochtend: zwaar bewolkt en regen, bij het afbreken van de tent eventjes 'droog' maar de tent nat mee moeten nemen. Door de mist geen berg tezien. Besloten om de Arlbergpas (met hellingen van 10% tot 13% ) niet met dit weer uit te proberen. We gaan met de trein van Bludenz tot Landeck een rit van 63 km. Eenmaal de berg over, schitterend weer, al gauw 29 gr. We gaan op de fiets tot Pfunds,(Zwitserland) bergje op bergje af, een ritje van 40 km, met korte hellingen van 7% tot 10% of een aantal kilometers vals plat. Voortdurend rijden we op fietspaden met aan beide kanten de alpen. Het is schitterend. Maar ook het besef komt boven, dat we hier gekomen zijn met de fiets. (een klein stukje met de trein). en niet met de auto zoals we gewend zijn. Aangekomen op de camping hebben we eerst de tent uit laten wapperen, die was met het zonnetje snel opgedroogd.Vandaag een stukje met landgenoten meegefietst, was erg prettig weer nederlands te horen, en nog even gelachen. Verbinding met internet is momenteel erg slecht. Vor iedereen de groeten, een knuffel voor de meisjes en de jongens.

ben en nelie

Super kanjers Bep en Japie , wat een prestatie om dit samen te doen en dan op het fietsje , en geweldig dat we jullie zo schitterend kunnen volgen.
En dan te bedenken waar jullie nu zijn, wij in januari in de sneeuw zaten samen met tonnie en tinus.
We wensen jullie heel veel fiets plezier, en veilige kilometers toe.

Tonny en Rinus

't is geweldig dat jullie daar helemaal naar toe zijn gefietst. het is daar prachtig, wij zijn daar in januari met de auto geweest. En straks ga je, na ongeveer 30 km, de Resiapas over en dan ben je in Italie. Zet 'm op Italie is in zicht !!

Groetjes uit Krimpen

Hetty

Wij volgen jullie zelfs vanuit de Republiek Dominica.
Hou vol, jullie kunnen het.
Wij houden het ook nog wel even vol.

Hasta Luego.