naar-rome.reismee.nl

dag 26

Vertrek Anita: 07.50 Temp: 21 gr Aankomst Mercato Sarceno: 16.15 Temp: 32 gr. Aantal km.77

Heet, Heet. De temperatuur loopt zelfs op tot 36 gr. We komen door meer dorpen, en het wordt drukker op de weg. We fietsen veelal op wegen met veel auto verkeer.Even de stad Ravenna aangedaan, het is veel te warm om daar lang te vertoeven.Het is een mooie stad, heeft 3 sterren net als Rome. We blijven op de route en gaan niet langs de zee. Gezien het zondag in Italie een nationale feestdag zal het daar ook wel heel druk zijn. Er is weinig verkoeling te vinden, we gaan langs de weg onder een van de weinige bomen zitten.En daar is de verassing, komen moeder en dochter ons een kopje koffie aanbieden. en willen natuurlijk van alles weten. Gelukkig kent de dochter enkele woorden engels, kinderen en kleinkinderen hebben is erg belangrijk voor de oudere Italianen!! Jaap vind het de lekkerste koffie die hij tot nog toe heeft gedronken in dit land.Eenmaal op weg zien we de alpennijnen al liggen. Op de ze route is geen camping te vinden, dus spannend waar we zullen overnachten. Bij een pizzaria kunnen we een kamer krijgen met douche en toilet. s'Avonds is er feest van de plaatselijke bevolking en als we willen eten moeten we gewoon daar tussen gaan zitten. Het eten is voor ons vreemd, maar het smaakte. Als we op bed liggen, wordt er luid muziek gemaakt, maar we vallen als een blok in slaap. Morgen weer een hete dag. Slaap lekker allemaal!!!

marjan

wat een avonturen maken jullie mee leuk om er wat van mee te pikken!

Ria Brouwer

Wat leuk dat jullie dit allemaal meemaken!!
Als het te heet is houden jullie gewoon siësta en dromen over Rome wat al snel zal zijn, geweldig!
Lieve groet, Ria

geurt en riekie stam

klasse wat jullie doen
we genieten mee ben ook een beetje jaloers
gr geurt en riek